Jobb å sånt

Nu har jag sökt sommarjobb. Skickade in CV till 2 ställen. Ena är en som har hand om hela äldreomsorgen i  Skellefteå, så då kan man ju få jobb lite vart som helst. Så nu är det bara att hoppas på det bästa. Eftersom jag är inlasad borde jag inte ha så svårt att få nåt jobb inom vården. Men man vet ju aldrig. Vi får se.

Nog för att det kommer att kännas jävligt pissigt att komma hem och jobba som vanligt igen. Man har blivit bortskämd som fan här. Underbara arbetstider, underbar lön och framför allt underbara människor. Tror jag kommer att sakna det här stället skitmycket. Nog för att norrmän är jävligt lata. Dom som jobbar hårdast på det här stället är alla svenskar. Det är verkligen inte samma arbetsmoral här som i Sverige. Här kan man sitta och fika i 2 timmar utan att ha dåligt samvete.

Man blir verkligen inte sugen alls att söka skola när man är på ett sånt här ställe. Jag skulle lätt kunna jobba med såna här säsongsjobb några år till och bara fara och resa och se världen. Hur kul och skönt som helst. Men jag ska iaf söka skola nu till hösten så får vi se. Lär ju knappast bli att gå, men då har jag sökt iaf :)

Ikväll blir det nog ut och åka en stund. Sen får vi se vad det blir. Vi pratade om att basta i helgen och ta nån öl. Fast jag är ju sämst på att bara ta nån öl. Bruka som bli allt eller inget. Och jag vet, jag dricker inte öl. Tycker egentligen det är skitäckligt. Men här finns det en öl som går skitbra att dricka, inte så stark så det är bra :)

Snakkes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0