Tankar

Herregud! Morsan har skaffat facebook.
Kan slå vad om att det bara är för att hon ska kunna snoka på sina kära små barn å se vad dom har för sej.
Okej, jag har ju kanske inte så hemliga saker där..men ändå!
Men skit i det nu.

Jag har världens cirkus i min hjärna. Springer och flyger tankar hit och dit.
Tiden här går så himla fort. Det har jag sagt förr, men den gör verkligen det.
Jag har varit här i 2 månader nu. Halva tiden alltså.
Snart är det sommar. Sen är det höst.
Vad ska jag göra i sommar?
Vad ska jag göra till hösten?
Finns det någon som kan vara så snäll och berätta det för mej?

Jag har iaf sökt en jävla massa sommarjobb. Kommunjobb.
Typ allt inom äldreomsorgen och handikapp, men även parkarbete och på Skellefteåcampingen och lite annat.
Så nånting borde jag väl få.
Vet egentligen inte vad ha vill ha för jobb.
Imorn äldreomsorgen och handikapp kan man ju få fortsätta till hösten.
Dom andra är ju bara säsongsjobb för sommaren.
Men samtidigt vill jag ju inte bli fast igen som jag blev i hemtjänsten i typ 3 år.
Och bara ha ett chilljobb på typ campingen vore ju ändå rätt nice.
Men då vet jag ju fortfarande inte vad jag ska göra till hösten.
Blir det ett säsongsjobb så står jag ju där utan jobb i höst.
Före jul var jag ju väldigt inne på att söka skola till hösten.
Men nu känner jag inte alls för det.
Fast jag tror jag ska söka iaf bara för att se om jag kommer in.
Jag önskar verkligen att det kunde vara så lätt att alla kära vänner kunde ha samma planer som mej och vilja fara och resa till hösten. Och inte bara en veckas solresa, utan resa runt och se världen typ. Det vore ju det optimala.
Men nu ska jag nog inte hoppas för mycket på det.
Men en veckas semester i nå varmt å skönt land när jag kommer hem kanske? ;)

Jaasi. Vilka problem man har alltså ;P

Nu ska jag se klart filmen som jag somnade ifrån i lördags!
Imorrn blir det jobb i heis 1. Tjoho?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0