Påskveckan!

Har som sagt vare helt underbart i veckan när Sofie och Sara varit här :)
Dom kom hit förra torsdagen, så då åkte jag ner lite tidigare från jobbet och körde ner till tågstationen för att hämta dom. Var såå kul å se dom. När vi kom till mej lagade vi gomaten, sen blev det några öl och utgång på litt större plass. Eller visst var det då?! Jag är väldigt dagvill nu.

Fredag for vi ut i backen å åkte, var så härligt att kunna vara ute en hel dag å bara åka. Händer ju inte så ofta annars. På kvällen tog vi det lugnt och såg på film å bara myste.


 
Lördag, påskafton var det sol och massor med folk i backen. Helt underbart. Vi åkte ett tag, sen for vi upp till resturangen å käka lunch/middag och tog en öl. Sen gick vi ner på afterskin också å drack lite mer öl. Efter den afterskin åkte vi ner till norlandia till afterskin som var här. Sen var det bara in duscha och göra sej klar för utgång. Litt större plass igen. Massor med trevliga människor! Förutom en norsk dam som fick för sej att skälla ut mej. Jag visste inte ens vad jag hade gjort. Haha men det var som lite kul.
     

Söndag jobbade jag. Men det var rätt lugnt uppe i resturangen då. Alla låg väl hemma å var bakis, så det var som skönt.

Måndag åkte jag, Sofie, Sara och Neil (uttalas Nell) till Björkliden och åkte. Jättehärligt. Det var så kul att bara få komma bort å åka nån annanstans en gång med andra människor än dom jag jobbar med :) Vi hade med oss fika också. Varm choklad och ostmackor. Neil tyckte det var jättekonstigt att vi åt ost till choklad haha.
På kvällen när vi kom hem bestämde vi oss för att basta och dricka lite vin. Det var ett väldigt bra avslut på dagen.
     


Tisdag skulle mina kära vänner åka hem till Skellefteå igen. Så vi packade in i bilen och gjorde oss klara för att fara ner till tågstationen. Men i sista sekunden kom vi på lite andra tankar. Dom tyckte ju som att det var rätt härligt här, så dom ville stanna ett tag till och jag ville ju såklart också att dom skulle stanna längre och så blev det också. det var ett väldigt bra beslut tycker jag. Så då blev det att vi åkte upp till resturangen. Jag skulle jobba å Sara å Sofie skulle plugga. Vi satt ute på terassen typ hela dagen. Var så skönt. Neil å hans kompis Fidel kom å gjorde oss sällskap också. Fidel är också en skitkul kille. Då bestämde vi att vi skulle dricka lite öl dagen efter, onsdag alltså.
 

Så onsdag jobbade jag också, också väldigt lugnt och skön dag. Förutom att jag fick ett litet utbrott på H, men annars gick det bra. När vi kom hem käkade vi och gjorde oss klara. Sen vandrade vi iväg till Neil. Tog ju ett jävla tag, efter som en viss person, kallad H var så jävla trög i huvet! Men tillslut kom vi fram och jävlar vilken lägenhet han hade. Inte dålig nånstans. Å världens utsikt också. Oj oj, jag vill också ah en sån lägenhet. Var iaf en jättekul fest med trevliga människor å sång å gittarspel. Hade tänkt gå ut på litt större plass sen, men det hade hunne stänga redan så då blev det spor1 och sen kafferiet :) Sen tillbaks till Neil på efterfest. Blev en lång kväll med lite sömn och lite för mycket vin. Men fan så kul det var.
   
     
     

Torsdag var det bara att he sej upp i resturangen igen för att jobba. Som tur var så var det nästan inge folk. Så jag gick ner till Sara å Sofie på nedervåningen där dom satt å plugga. Där la jag mej i soffan å råka somna ett tag. Lättförtjänta pengar eller vad?! ;) På kvällen satt vi i sängen å käka glass å bär och såg på Fråga Olle. Myspys!


Imorse blev det att dom åkte hem. Jag saknar dom redan. har vare så himla kul vecka. Har hunne göra så mycke också :) Ååh, vill göra om den här veckan igen :)

Har förresten fått lön nu också. hihi, blir bara bättre å bättre de här :D


Kommentarer
Postat av: so

tack för den underbara veckan :)

klem å suss

2009-04-17 @ 23:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0