Helgen

Haha vilken helg! Allt hände typ i helgen. Bra, dåliga, roliga, konstiga, knäppa grejer.

Torsdag:
Kl 4 kom mor, far, syster och Linda hit. Jag sa hej, sen gick jag till jobbet. Jobbade i barnheisen. Skitseg kväll. Men tillslut var det över och jag fick gå hem och käka tårta och öppna presenter :) Tack tack!
Blev en tidig kväll, satt å tjollra me Emma å Linda ett tag. Sen vare gonatt.

Fredag:
Steg upp tidigt, (typ 9) åt frukost och begav oss ner till centrum för lite shopping. Köpte ett par underbara skor från HM. Blev kär! :) Åsså köpte jag hårfärg för å förbättra min utnötta färg och utväxt. Så när vi kom hem igen blev det frisörsalong. Emma klippte mej lite å färgade håret.



Käkade middag. Tackogratäng och semlor till efterrätt. Såå gott. har typ äte ihjäl mej i helgen. Älskar svensk mat! Klockan 5 for jag och jobba igen. Hade upplärning i skiduthyrningen med Linus. Kom en hel skolklass å skulle hyra. Typ 20 pers samtigt. Fanns typ inga skidor kvar sen. Men den kvällen gick då fort iaf.
    Jobbar

När vi kom hem hoppade jag in i duschen å gjorde mej klar för party. Hade tänkt fara på förfest med Vegard, men han va så jävla seg så de blev inte. Vi satt här å spelade ölspel å så istället. Kanske de som gjorde att man blev på tok för full. For till Kafferiet kring 12. Skitroligt ställe. Blev nog lite för många drinkar där också. Men blir man bjuden kan man ju inte tacka nej;) hihi. Vi träffa nå killar från Norsjö också. Sen sjöng vi Kareoke inför hela jävla stället. Fy fan. Kan inte ha låte bra. Sen är det bara svart resten av kvällen. Vet att jag blev utslängd och sen blev det polisbil hem. Haha värsta meriterna jag har alltså.
När vi kom hem var det en satgubbe som bor under mej som börja snacka med oss å när vi inte ville snacka med han blev han skitförbannad. Han slog Emma, kastade stolar på oss och hotade att döda oss om vi gick förbi hans rum igen. (Man måste gå förbi där för å få sej ut) Vi väckte iaf hela huset. Lite pinsamt när hälften av dom jag jobbar med också bor här. Men så kan det gå. Fick oss då isäng tillslut iaf. Efter vi hade bytt lås för att vi inte hade nyckeln med oss.
    Partybrudarna;)

Lördag:
Upp klockan 11 och ut i backen å åka lite. Hur härligt som helst. Sol och typ 4 minus. Åkte upp i heis 3. Världens härligaste backe. Hade toksnöa dan före, så var typ en halvmeter pudersnö överallt. Jag log typ hela vägen ner. Helt underbart var det. Å utsikten däifrån var inte dålig nånstans. Sen öppna dom gondolen också. Men det var världens kö så vi orkade inte åka. Men det var en grymt härlig dag, trots bakismage och ångest som fan.



   
   


Underbart!


På kvällen blev det bowling med Mike, Henke, Karin, Peter, Robert, Linus, Emma å Linda. Jag var så jävla dålig. Har aldrig vare sämre. Men det var kul iaf. Sen gick vi till en liten pub. Den var jättemysig. Va en trubadur som spelade också. Sen for nåra hem. Va bara jag, Robert, Peter å Linus kvar så då gick vi till Kafferiet. Vakterna hade inte tänkt släppa in mej. Men jag sa att jag skulle va snäll, va ju halvest nykter igår. Så då fick jag komma in iaf. Det var lite kul. Komme fram några å sa typ "hej, det är ju du från igår" Haha kändis här redan ;) Jag träffade också Mikkel och Martin därinne som jag jobbar med. Mikkel är typ världens gladaste och trevligaste. Kring 2 blev det hemgång. Till fots!

Söndag:
Upp kl 8, efter alldeles för lite sömn. Käka frukost å sa hejdå till la familia, sen iväg å jobba. Jobbigaste dan någonsin. Höll på somna sittandes på en hård jävla stol. Å min hjärna ville som inte vara med idag. Fatta aldrig vad nån sa. Åsså träffade jag Sofia som ska jobba i resturangen. Blir att jag ska jobba där nu resten också. Blir nog  kul :) Hon var iaf skittrevlig, från Luleå va hon också. Jag gillar norrlänningar :)

Nu blir det duschen, sen typ sova. Är helt död. Va en hård helg. Men kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0