Norge börjar närma sej

Jag sätter mej och ska se Gossipgirl när telefonen ringer.
Fumlar å råka trycka på nån knapp så jag svarar.
Såg aldrig numret.
När jag tillslut svarar hör jag att det är en norsk tjej.
Försökte skärpa hjärnan så gott det gick.
Var ju som väldigt oförberedd på detta samtal.
Hon hade iaf en lägenhet i Trondheim som hon skulle kunna hyra ut till oss.
Som jag förstod det så skulle hon också bort mellan augusti och november.
Precis den tid vi ska vara där.
Den var lagom stor å inte allt för dyr. (För att vara i Norge)
Jag sa att hon skulle skicka bilder på lägenheten å berätta lite om den.
Skulle ju va skitbra om vi hade ett boende direkt vi kom dit.

Har som fattat att det bara är 3 veckor kvar tills vi far.
Fick lite smått panik.
Jag har som tagit det lugnt, tänkt att det är länge kvar.
Satte mej å sökte lite jobb nu.
Bara det är ju ett helt företag.
Helt slut i skallen.
Sen så måste jag hitta nån som vill bo i min lägenhet också.
Väntar på svar från en kille som typ var intresserad.
Tror jag ska smsa han igen å fråga.
Kan ju inte vänta hur länge som helst.
Är ju lite pappersjobb å grejer med att hyra ut en lägenhet också.

Meeen det löser sej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0