Gnäll

Har inte så mycket spännande att berätta. Är fortfarande sjuk å jävlig. Dessutom drömmer jag världens konstigaste saker. Deprimerande saker. Man blir ju som inte piggare när man vaknar då. Hade ju vare bättre å få drömma glada, roliga drömmar så kanske man hade känts sej lite piggare när man vaknade.

Idag är det såklart strålande sol ute och bara nån minusgrad. Perfekt väder helt enkelt. Och vad ska jag göra då? Jo, jag ska sitta inne i mitt lilla rum å glo på film hela dagen. Egentligen hade jag ju tänkt gå ner till Cetrum å fråga om mitt bankkort, sen gå å försöka hitta mej nå jeans. Sen kanske åka litegrann också. Är nog underbart härligt i backen idag. Men jag fick mej till Rema, mataffären, och det var nog jobbigt det. Rinner ur ögonen idag också. Fattar inte vad jag jag gjort för att förtjäna det här.

Måste bara få gnälla å tycka lite synd om mej själv. Lovar jag ska vara gladare sen när jag är frisk igen :)

Men jag har väldigt snälla jobbarkompisar/rumsgrannar iaf. Igår kom en å knacka på å fråga om hon skulle gå å köpa nånting till mej, om jag behövde nånting. Idag kom en annan å knacka på bara för att höra hur det var med mej. Då blir man som glad :)

Måste bara berätta en liten historia jag hörde för nån dag sen om en kille som ringde och sjukanmälde sej för att han var för frisk.
Han ringde till jobbet och sa att han inte kunde komma. "Varför inte?" underade dom på jobbet. " Nä, jag känner mej så frisk och glad idag"

Det ligger ju faktiskt nånting i det. Varför bara vara ledig när man är sjuk och inte orkar göra nånting. Nångång behöver man få vara ledig och bara njuta av dagen också. Okej, nu är jag ju här för att jobba arslet av mej. Men som ett vanligt 7-16 jobb. Man jobbar dag ut och dag in i 11 månader, om man har tur att få semester på sommarn så. Då kan man behöva nån ledig dag ibland bara :) Nog för att jag inte skulle palla ett 7-16 jobb överhuvudtaget, men för dom som har det.

Nu ska jag lasta upp allt gott jag handlade och sätta mej å se Eagle eye. Ni kan ju tycka lite synd om mej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0