Äntligen måndag

I vanliga fall brukar man säga "äntligen fredag" och så är det väl lite här också, för det är ju på helgerna allt kul händer. Men det är på helgerna det är så jävla tungt också. Är mycket lugnare på veckorna. Då kan man slappa.

Jag orkade inte stiga upp tidigt imorse.
Så det blev inget telefonsamtal eller promenad.
Men imorrn måste jag.

Har iaf jobbat i heis 3 idag. Väldigt lugnt och skönt. Har suttit och läst min bok.
Läser Rudolf Vrbas självbiografi Flykten, om hur han livet var i auschwitz och hur han lyckades rymma därifrån.
Går typ inte lägga ifrån sej boken. Helt sjukt hur det var där.
Man har ju som hört om auschwitz, men i boken får man ju verkligen veta detaljer.
Fy fan säger jag bara.
Läs boken!

När jag stängde liften klockan 5 åkte jag upp till resturangen och tjattrade lite med dom som var kvar där uppe, sen åkte vi ner. Och jag å Sofie bestämde oss för att käka i hotellresturangen idag.
Vi som jobbar i fjället får halva priset på buffeérna där. Super gott.
Blev att vi satt där å skvallra ett tag, sen håller jag på tvätta nu ikväll också.
Har hunne gå en sväng på Rema med Calle å Richard också.

Nu vill jag bara duscha och sova, men måste vänta på att tvätten ska bli klar.

Förresten så fick jag ett till mail av min chef från hemtjänsten idag. Hon skrev att hon hade pratat med hon som har hand om hela äldreomsorgen i Skellefteå å sagt att jag helst ville ha ett jobb närmare stan och att jag hade vare jätteduktig och så. Så det var ju kul :) Bara hoppas jag får nåt svar från hon från äldreomsorgen då. Eller från nåt av dom andra ställena jag sökt.

Sen så har jag hittat den som hyr min lägenhet, hennes blogg. Haha, kan jag snoka vad hon gör. Hon har då haft fest iaf. OCh bytt gardiner å satt upp tavlor :P haha.
lgu.blogg.se är hennes blogg.

Nä nu ska jag springa ner till tvätten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0