Bra dag och dålig dag

Igår var det världens härligaste dag. Jag och Sofie jobbade själva.
Solen sken och det var varmt som fan.
Det var inte så jättemycke folk i resturangen så vi kunde sitta ute nästan hela dagen.
Jag satt i linne. För några dagar sen hade jag underställ och tjocktröja på mej.
Men jag brände mej lite. Var som en tomat i ansiktet när jag kom hem.
Efter vi stängde resturangen kom Calle, Robban å Mike upp å tog en öl med oss och käkade hamburgare.
Vi satt där ute till klockan 8 typ. Var så skönt! :)
Sen åkte vi vi ner och gjorde oss klara för fest.
Sen begav vi oss ner till Litt större plass. Mitt andra hem ;)
Var väl ganska kul där, börjar vara lite småless. Men hela dagen annars var helt underbart skön :)


Robban och Mike en solig dag i skidpatrulljobbet :)





     
Petter - Mike å Robban - Calle - Sofie

Idag var det väl en mindre bra dag.
Eller den började väl ganska bra. Jag fick åka skoter upp till gondoltopp och sitta där en stund eftersom Stian var sen. När han kom upp satt jag kvar där å snackade med han i typ en halvtimme. Han är världens goaste å gladaste person.Hur trevlig som helst. Hur som helst så var ju den andra jäveln själv nere i resturangen så han blev ju måttlig glad när jag aldrig kom ner. Inte för att det var nå folk eller mycket att göra, men han klarar ju inte av att vara där själv. Barnunge!!
Fick iaf gå ner då å hitta på nåt jobb bara för att han skulle bli nöjd.
Vi snackar i princip inte längrde. Är något tryckt stämning där uppe nu. Så jag blev ju som på lite pissigt humör.
Idag är det ju som alla vet, 1 maj. Å alla är lediga. Så det kom ganska mycket folk och käkade idag. Så vi sprang ju som tokar ett tag. Plus att chefen har sutte uppe i resturangen hela dagen och tittat när vi har jobbat. Sen kan han inte komma å säga hur bra man har jobbat. Nä, då kommer han å skäller ut mej istället för nånting som jag inte ens har med att göra. Jävla töntchef. Det är verkligen den sämsta chefen jag någonsin träffat. Jag blev iaf sur och gick bara därifrån. Det gjorde ju som inte min dag bättre precis. När klockan var 5 tog jag mina saker och drog hem. Jag sket i att allt inte var klart. Jag orkade inte se dom där 2 jävlarna längre. Gick in till Stian en stund innan jag for för att få lite positiv energi. Önskar verkligen att såna där personer bara kan försvinna från jordens yta. Man skulle som bli mycket gladare då. Jävla energitjuvar alltså.

Ikväll gick jag å Sofie ut å satte oss i solen å ventilerade om dagen. Känns mycket bättre när man fått ut sina agressioner. Å bara få komma ut å få frisk luft gör en mycket gladare också.

Imorrn hoppas jag att det blir en bättre dag. Ska försöka vara lite positiv iaf :)

Å Hanna ringde förresten ikväll också. Va jättekul å få prata me henne en stund. Då blev jag som glad igen också :D

Det var det.
Ikväll blir det lugnt. Ska typ sova snart. En fredagkväll! Jag måste vara sjuk ;)
Men imorrn kanske man måste försöka ta sej ut.
Den som lever får se.

Go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0