Lite uppdatering

Jag gissar att det inte är någon som läser min blogg längre. Men jag tänkte skriva ett inlägg för skojs skull. Har ju som hunnit hända så mycket på senaste tiden.

Jag, Jenny och Isabell for ju som sagt till Trondheim för att jobba. Efter en vecka fick jag jobb på Nidar, en chokladfabrik. Jag jobbade på lagret och stod och packade godis dagarna i sträck. Skönt i början tyckte jag. Man kunde stå och lyssna på musik i sin egen lilla värld. Behövde inte vara social och trevlig om man inte kände för det. Som i hemtjänsten, där man alltid måste vara trevlig även om man har världens pissdag. Men oj vad jag började uppskatta mitt jobb hemma. 8 timmar per dag på Nidar kändes som 8 år typ. Men efter 4 veckor på denna chokladfabrik så kom dom på att dom hade anställt för många, så jag och en annan svensk kille fick gå. What a shame! Då bestämde jag mej för att packa väskorna och åka hem till kära skellefteå.

Väl hemma så ringde jag till mb hemtjänst och sa att jag var hemma och redo för jobb igen. Första veckan fick jag jobba en dag. En dag! Panik, jag kan ju inte bara jobba en dag per vecka tänkte jag. Nog för att jag då bodde hemma och hade råd att inte jobba så mycket. Men jag klarar inte av att gå hemma så länge. Blir ju rastlös så jag håll å dö. Så då ringde jag till Byske hemtjänst och frågade om dom behövde folk. Jodå, fick börja veckan efter. Men såklart så flyger det bara in jobb från mb då. Jag jobbade nästan varje dag i oktober. Så inskolningen i Byske var egentligen rätt ovärd, men what to do?!

Har hunnit med några roliga fester och annar skoj också. Jag har helt underbara människor runt ikring mej! Finns inga bättre :)

Fick veta idag att min snygga hyresgäst har köpt lägenheten under mej, så nu blir vi grannar. Trevligt att ha en granne som man kan prata med och inte bara en massa gamlingar :P

På tisdag om en vecka åker vi till thailand. Jag, Jenny, Jenny, Madde, Sofie och Anne. Ska bli helt underbart. En hel månad resandes i Thailand med världens härligaste vänner :) Kan inte bli bättre.

Efter det är det bara att börja fundera på framtiden. Men just nu ska jag inte tänka alls hade jag tänkt. Bara glassa och ha det bra :)

Syynes!

Kommentarer
Postat av: johanna

du de var ett väldigt snyggt namn du hade ;)

2010-01-16 @ 16:15:54
URL: http://johannalindholm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0