Stickning, jobb å sprutor

Jag började ju sticka en mössa igår.
Nu är den snart klar :P
Bara toppen kvar, men då måste jag hem till mamsen å fråga hur man gör.
För det skulle stickas bak å fram å hit å dit.
Jag är ju som inget stickproffs än så ;)
Men måste ju erkänna att det faktiskt är lite kul.
Oj, vad nöjd mormor ska vara nu :P

Har iaf jobbat ikväll.
Går faktiskt skitfort, men ändå går jag hela dagen och har ångest för att fara till jobbet.
Det kan inte hjälpas.
Jag trivs skitbra på jobbet.
Men ändå, det är inte kul att bara gå å vänta på att fara till jobbet.
Speciellt inte en fredagkväll.
Dessutom börjar jag 7 imorrn och jobbar delad tur.
Pisstråkigt.
Men sen är jag ledig i 3 dagar.
Såå skönt!

På onsdag ska jag till vårdcentralen å vaccinera mej mot hepatit A och nånting mer mot typ malaria eller vad det nu var.
1000 spänn skulle det kosta.
Plus att jag måste ta en till spruta mot hepatit B om en månad, så då blir det väl typ 500 spänn till.
Yeey, 1500 för nå sprutor.
Men tar jag en till spruta inom ett år så ska vaccinet hålla sej i typ 20 år eller vad det nu var.
Så 1500 på 20 år är väl inte så farligt ändå om man ser det så.
Men just nu svider det i plånkan :P

Nu ska jag sova å ladda för en ny dag på jobbet.
Men efter jag slutar imorrnkväll drar jag direkt till Sofies stuga för att mysa med hela gänget :)

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0